logo

Urząd Miejski w Koluszkach

Informacje ogólne » SKARGI I WNIOSKI
PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW
A R T Y K U Ł   A R C H I W A L N Y



Do przyjmowania i koordynowania skarg i wniosków kierowanych przez obywateli, organizacje pozarządowe i inne podmioty do Burmistrza Miasta Koluszki lub Rady Miejskiej w Koluszkach upoważniony jest - na podstawie § 53 pkt 3 regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koluszkach  - Referat Prawno Organizacyjny.

Skargi i wnioski są przyjmowane i rozpatrywane w trybie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego - Dział VIII oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Skargi i wnioski wnoszone na piśmie należy przesyłać na adres:

Urząd Miejski w Koluszkach

ul. 11 Listopada 65

95-040 Koluszki

bądź składać na Dziennik podawczy (w godz. 800 - 1600)
w Informacji Urzędu Miejskiego w Koluszkach

Skargi i wnioski wnoszone faksem należy przesyłać pod nr (0 44) 714-58-40

Skargi i wnioski powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające ww. danych pozostawia się bez rozpoznania.

Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywają się w siedzibie Urzędu Miejskiego w Koluszkach przy ul. 11 Listopada 65,  tel. (0 44) 725-67-08  w następujących dniach i godzinach:

  • poniedziałki - piątki 800 -1600
  •  wtorek  900 - 1700

Burmistrz Koluszek oraz Przewodniczący Rady Miejskiej przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach
od 1400 do 1700

Definicja skargi:
Skargę można określić jako zarzut zawierający
negatywną ocenę czyjegoś zachowania się, najczęściej dokonanego w
przeszłości. Zgodnie z art. 227 kpa ze skargą mamy do czynienia wtedy,
gdy występuje wyraz niezadowolenia z działalności organów państwowych
(samorządowych) i społecznych lub z działań ich pracowników.

Definicja wniosku:
Art. 241 kpa stanowi, że przedmiotem wniosku mogą
być sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności,
usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności
społecznej, lepszego zaspokojenia potrzeb ludności. Wniosek może
pochodzić od osoby lub jednostki organizacyjnej, który złożony jest w
oznaczonym przez przepisy interesie oraz dotyczy spraw pozostających w
orbicie zainteresowań państwa (lub organu).
Skarga złożona przez
stronę w sprawie, w której toczy się postępowanie administracyjne,
podlega rozpatrzeniu w toku postępowania, zgodnie z przepisami kodeksu.
Oznacza to, że skarga wniesiona w związku z treścią decyzji organu
pierwszej instancji, w terminie przewidzianym w ustawie do złożenia
odwołania, podlega rozpatrzeniu jako odwołanie od tej decyzji.


Autor : 
Zredagował(a) : Jacek Łaszczyk
Data wprowadzenia : 2008-04-09 14:26:48
Data ostatniej modyfikacji : 2011-08-22 13:53:01
Liczba wyświetleń : 627

Redaktor  Data modyfikacji 
Dariusz Sobieszek  22.08.2011 13:54pokaż tą wersję
Dariusz Sobieszek  23.09.2011 15:24pokaż tą wersję
Dariusz Sobieszek  04.10.2011 10:12pokaż tą wersję
Dariusz Sobieszek  05.08.2014 16:55pokaż tą wersję
Dariusz Sobieszek  20.09.2016 13:48pokaż tą wersję
Dariusz Sobieszek  29.09.2016 09:03pokaż tą wersję

Redaktor  Data modyfikacji 
Jacek Łaszczyk  09.04.2008 14:35pokaż tą wersję
Jacek Łaszczyk  09.04.2008 14:32pokaż tą wersję
Jacek Łaszczyk  09.04.2008 14:29pokaż tą wersję
Jacek Łaszczyk  09.04.2008 14:26pokaż tą wersję



licznik odwiedzin: 11179391
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem